čtvrtek 26. června 2014

Kabelka

Dnes bych vám chtěla ukázat kabelku, kterou jsem dostala před mnoha lety od naší babič (maminky mého manžela). Takové kabelky byly v módě v období secese a samozřejmě i na této notně zahlodal zub času. Vnitřní látku jsem musela vyměnit za novou a korálky jsem znovu navlékala a kompletovala do vzoru. Pak mi ležela několik let zabalená v jemném papíře, než jsem se rozhodla ji vyfotit.
 
 
Dnes by nám kabelka na naše "poklady" nestačila. Na rozdíl od tehdejší dámy, která nosila kapesníček a pár drobných, my schováváme do našich větších či menších kabelek nejen klíče od domu, auta nebo práce, ale i mobil, sluneční brýle, pomádu na rty, tramvajenku, žvýkačky, parfém, hygienické ubrousky...Ony secesní dámy by dnes žasly, s jakým nákladem se vypravujeme do ulic.

K modlitební knížce jsem také přišla úplně náhodou. Koupila jsem si v antikvariátu starou kuchařku s "ohledem k poměrům poválečným" a tato knížka v ní byla založená a sloužila pravděpodobně jako záložka.

Romana

Žádné komentáře:

Okomentovat