čtvrtek 7. srpna 2014

Dnešní oběd

Ahojky holky. Tak jsem včera dostala švestky. Krásné, velké a sladké, takže bylo hned jasné, co bude dnes k obědu. Švestkové knedlíky. Když jsem ale otevřela ledničku, tak místo, kde obvykle mám droždí zelo prázdnotou. A protože se mi nechtělo běžet do obchodu, zkusila jsem knedlíky ze spařeného těsta.


Knedlíky měly ohlas, tak přidávám recept.
250g hrubé mouky
2,5 dl mléka
2 žloutky
1 lžička másla
1 lžička cukru
špetka soli a mouka na vál
 
Mléko přivedeme k varu a rozpustíme v něm máslo. Vroucí mléko nalijeme do mísy s moukou smíchanou s cukrem a solí, přidáme žloutky a vypracujeme vláčné těsto. To vyválíme, vykrájíme kolečka a do každého zabalíme švestku. Vaříme asi 8 minut v osolené vodě, dokud nevyplavou na povrch.
To by byly knedlíky a teď omáčka. Švestky vypeckujeme a nakrájíme na malé kousky. V rendlíku si uděláme světlý karamel z třtinového cukru a pokrájené švestky do něj vložíme. Karamel v tuto chvilku ztuhne a zhrudkovatí, ale nebojte se, švestky pustí šťávu a karamel se znovu rozpustí. Přidáme celou skořici a kdo chce tak i hřebíček a podusíme do měkka.
Teď zbývá už jen na pánvičce rozpustit trochu másla a na něm orestovat strouhanku spolu s moučkovým cukrem do zlatova. Toť vše.
Na talíř naservírujeme knedlíky, posypeme sladkou strouhankou a nalijeme omáčku. Zdobíme kopečkem zakysané smetany a plátky mandlí.
Dobrou chuť.
 
Romana

Žádné komentáře:

Okomentovat