neděle 12. října 2014

Povidlové buchty a trnkový likér

Dnes jsem vznesla dotaz, co že si upečeme dobrého k nedělní kávičce. Odpověď zněla jasně- povidlové buchty. Béďa ( = domácí pekárna) zadělal těsto a já jsem vytvořila 30 buchet s náplní jablečnou a švestkovou. A než se buchty upekly, stočila jsem trnkový likér, který mi ve sklepě dozrával už dva roky. Trnkový likér možná neznáte, ale věřte, že je to výborná záležitost. Tyto modré plody, které právě teď dozrávají jsou účinné při žaludečních potížích a i přes svou trpkost mírně sladějí. Barva tohoto likéru je krásně rudá a chutí připomíná portské. Likér dělám už několik let každý podzim, ale nechávám ho zrát rok i déle. Čím je starší, tím je lepší, takže na jeho výrobu je potřeba i dávka trpělivosti. Neznám nikoho, kdo by se výrobou likérů zabýval, a proto nepřikládám recept, ale pokud budete mít zájem, napište mi na villamarie1905@gmail.com a já recept pošlu.


Tak u nás chutná podzim...
Romana

Žádné komentáře:

Okomentovat