pondělí 1. června 2015

Makovky

Jako malá holka jsem měla ráda loupáky. Suché i namazané máslem, to bylo jedno, ale mohla jsem se po nich doslova utlouct. Můj děda si loupák máčel v plecháčku s bílou kávou a dělil se se mnou. Mňam, to byla dobrota. Teď už si loupáky v kávě nemáčím. Vlastně je ani nekupuji. Varianta, která je k dostání na pultech obchodů mě vůbec neoslovila. Papírové cosi bez chuti neoslovilo ani moje děti. Ve snaze přiblížit jim chuť mého dětství, našla jsem si recept na domácí makovky, které se okamžitě ujaly.


Pokud máte také rádi loupáky, zde je recept:
800 g hladké mouky
5 g soli
120 g cukru
100 g smetolu
30 g droždí
1 vejce
300 ml mléka

Ze surovin vypracujte hladké těsto a nechte hodinku a půl kynout. Poté tvarujte rohlíčky, bochánky nebo jako já uzlíky, potřete rozšlehaným vejcem a posypte mákem. Upečte dozlatova a  zbaštěte.




Romana


Žádné komentáře:

Okomentovat