čtvrtek 17. září 2015

Dělání, dělání...

...všechny smutky zahání. Tak zní text jedné oblíbené písničky. Já na podzimní splíny netrpím, naopak, užívám si barevnost  a pestrost podzimu. Pokud vás snad přece jen popadne smutek, že léto končí, zaměstnejte své ruce a mysl třeba výrobou šípkové marmelády. Já při procházce objevila šípkový keř s velkými a červenými plody a tak jsem si natrhala hned tři kila šípků. Můj zlatý mužíček mi nabídl pomoc při zpracování a tak půlil a já vyškrabávala zrníčka i chloupky, které jsou v marmeládě nežádoucí.
 
Přesný recept na marmeládu nemám, dělám ji od oka, podle toho, kolik nasbírám šípků, tak alespoň postup.
Očištěné šípky opakovaně vyperu ve studené vodě, abych odstranila zbytky chloupků. Potom je spolu s vodou rozvařím na kaši a rozmixuji. Výsledná hmota je velice hustá a je potřeba ji naředit vodou. Směs ještě pasíruji přes síto, abych odstranila slupky. Pak stačí přidat želírovací cukr a vařit do zhoustnutí. 
   
 
Marmeláda nám chutná v jogurtu, na palačinkách, nebo jako náplň v šátečkách a koláčích.
 
Dobrou chuť
Romana

Žádné komentáře:

Okomentovat