neděle 14. února 2016

Pozvání na nedělní koláč

Dnešní nedělní a sváteční koláč by se dal pojmenovat "co dům dal" a je to vlastně variace na klasický cheese cake. Netroufnu si ho ale takto pojmenovat, protože jsem si recept upravila podle svého. A ze stejného důvodu se mi podruhé nepovede docílit stejné chutě.

Od vánoc jsem měla v mrazáku asi 250 g různého cukroví, které jsem na jemno nastrouhala a smíchala se 100 g tekutého másla. Vzniklou hmotu jsem napěchovala do dortové formy a nechala v ledničce 15 min. odpočinout. Mezi tím jsem vyšlehala dva tvarohy a jednu zakysanou smetanu, přidala moučkový cukr podle chuti, citronovou kůru a šťávu a nakonec tři vejce. Vše se nalije do dortové formy.
 
A jde se zdobit. V mističce jsem si rozmíchala šípkovou marmeládu s troškou vody a na tvaroh jsem v pravidelných rozestupech udělala kapky, které jsem poté protáhla špejlí, aby mi vznikly srdíčka. Pečeme při 175°C asi 35 min. 




Koláč zmizel nezvykle rychle...

Romana

P.S. A žlutou kytí mám od mužíčka heč!  :)

Žádné komentáře:

Okomentovat