neděle 5. června 2016

Mateřídouškový sirup

S mateřídouškovým sirupem jsem se poprvé setkala před lety na našich toulkách po Rakousku a právě odtamtud mám i recept. Mateřídouška je osvědčená hojivá bylinka používaná proti kašli, při nadýmání, žaludečních či střevních kolikách, zánětech močových cest, bolestem hlavy, nervozitě, nespavosti...
 

Mateřídoušku jsem si vysadila na zahradu, původně jako okrasnou rostlinku, za účelem, aby mi pokryla sušší místa, kde by jiné rostliny skomíraly. Mateřídouška se ale zachovala po svém a rozrostla se natolik, že mi každé jaro rozkvete ve velkých trsech. A to je ten správný čas nasbírat pořádnou mísu květů a udělat sirup na zimní období.
 

A teď recept od našich rakouských sousedů. Květy vyperu v čisté vodě a napěchuju do velké sklenice. Zaliju studenou vodou a nechám tři dny louhovat. Přecedím, přidám cukr, citronovou šťávu a svařím do husta. Toť vše. Studené naliji do sklenice a uchovávám v temnu. 

Je recept málo přesný? Řídím se vlastní chutí, nevážím, neodměřuji, prostě kuchtím dokud to není ono. Sirup má krásnou narůžovělou barvu a výborně chutná nejen dětem ( a víme, že ty umí být vybíravé).

Romana




Žádné komentáře:

Okomentovat