sobota 1. října 2016

Školní svačina

Mamíííí, upečeš mi něco dobrého ke svačině? Třeba šneka se skořicí a jablíčkem jo? Přání bylo vysloveno a tak jsem konala. Už roky používám jediný recept na kynuté těsto. Osvědčil se a netřeba jej upravovat.


Tak tedy: 
300 g hladké mouky
100 g krupicového cukru
1 a1/2 dcl mléka
1 vejce
půl balení droždí
trošku soli
40 g tuku

Béďa- domácí pekárna- za mě zadělal kynuté těsto. Těsto jsem nechala hodinku kynout a pak přišlo na řadu druhé prohnětení a rozválení na obdélník tloušťky cca půl centimetru. Ten jsem posypala cukrem smíchaným se skořicí a pokladla plátky jablíček (to aby bylo do čeho pořádně kousnout). To celé jsem zavinula jako štrůdlík a nakrájela na stejná kolečka. Šup s tím na plech, potřít vejcem a upéct do zlatova.  

 

Z uvedeného množství jsem měla patnáct šneků, ale školní svačiny se dožili jen tři. Zbytek byl spořádán závratnou rychlostí, stačí si pozvat kamarádky :)

Romana

Žádné komentáře:

Okomentovat