neděle 20. listopadu 2016

Schwarzwaldský višňový dort

Na toto malé arcidílo ze Schwarzwaldu jsem se chystala od léta, kdy jsem při letošní nadúrodě višní část ovoce zpracovávala jako kandované. Dort vypadá nádherně a budí obdiv hostů, ale přitom není zase tak těžké ho upéct. S troškou trpělivosti se to vyplatí.
 

Schwarzwaldský višňový dort
6 vajec
175 g cukru
150 g polohrubé mouky
90 g másla
140 g čokolády
Náplň:
kandované višně
3/4 l smetany ke šlehání
2 lžíce moučkového cukru
višňový džem
strouhaná čokoláda
Oddělíme si žloutky od bílků. Bílky vyšleháme se špetkou soli a uložíme do ledničky. Žloutky šleháme s cukrem do pěny, přidáme rozpuštěné máslo a čokoládu. Nakonec přidáme mouku a opatrně vmícháme sníh z bílků. Těsto vlijeme do dortové formy, kterou jsme si předem vyložili pečícím papírem. Pečeme tak akorát, určitě svou troubu znáte a zkouška špejlí je osvědčená jistota. Upečený korpus jsem nechala chladnout na mřížce. Mezitím jsem si ušlehala smetanu s cukrem do tuha a nakrájela část kandovaných višní na  malé kousky.
Vychladlý korpus jsem dvakrát prokrojila. Spodní plát jsem potřela višňovým džemem, přidala část ušlehané smetany a posypala krájenými višněmi. Přiklopila druhým plátem, opět potřela džemem a smetanou. Nakonec přijde třetí plát těsta, dort jsem celý potřela šlehačkou a posypala strouhanou čokoládou. Dort jsem ozdobila malými kopečky šlehačky a kandovanými višněmi.

 

Romana


6 komentářů:

  1. Na co šáhneš,to se ti daří.Alib.

    OdpovědětVymazat
  2. Ali to ne, já si třeba neumím vyměnit kolo u auta...:)
    Ale mockrát děkuji. Romana

    OdpovědětVymazat
  3. Romanko, teď jsem si oddechla, myslela jsem že jsi super žena a teď čtu, že si neumíš vyměnit kolo u auta,paaaa
    Dana

    OdpovědětVymazat
  4. A s instalací vodovodního potrubí mám také určité problémy... :) Danuško měj hezký den a díky za mailík. Pa Romana

    OdpovědětVymazat
  5. No ale kruci teda, to voní až sem! To musí být bašta, škoda, že se u nás višně široko daleko nevyskytují. I tak dik za to, že ses podělila o recept!

    OdpovědětVymazat
  6. Bašta to tedy byla, skoro lituji toho, že nemám narozeniny častěji do roka. Romana

    OdpovědětVymazat