neděle 1. ledna 2017

Novoroční pomerančový dort

Srdečně vás zdravím v roce 2017 a přináším recept na novoroční pomerančový dort. Možná si říkáte, že po vánocích, kdy bylo dostatek všelijakých dobrot by to chtělo spíše nějakou dietku. Ale na tu bude dost času v průběhu roku, takže budeme ještě trošku hřešit. Tento pomerančem provoněný dort totiž za hřích stojí. Pomerančová kůra dodá moučníku šmrnc a v kombinaci se smetanovým krémem a čokoládou vznikne fantastická dobrota.
 

 Na dortovou formu jsem potřebovala:
2 vejce
150 g hladké mouky
100 g mletých mandlí
100 g třtinového cukru
70 ml oleje
šťávu a kůru z jednoho pomeranče
lžičku prášku do pečiva
2 pomeranče
150 ml smetany ke šlehání
350 g zakysané smetany
100g cukru
100 ml likéru Grand Marnier
čokoláda
Vejce jsem rozdělila a zvlášť ušlehala bílky a pak žloutky s cukrem. Do žloutkové směsi vmíchala mouku, mandle, prášek do pečiva, olej a pomerančovou šťávu a kůru. Nakonec sníh z bílků a šup s tím do vymazané a vysypané dortové formy. Pekla jsem při 180°C asi 30 min.

Mezi tím jsem si ušlehala 150 ml smetany se 100 g moučkového cukru a přidala 350 g zakysané smetany. Oloupala jsem si dva pomeranče, rozdělila je na jednotlivé měsíčky a zbavila všech bílých částí. V kastrůlku jsem si udělala světlý karamel ze dvou lžic cukru, přidala pomeranče a likér Grand Marnier. Karamel při tomto kroku ztuhne, ale neděste se, občas zamíchejte a on se opět rozpustí. Mírně jsem podusila, pomeranče vyndala a nechala okapat. Zbytek tekutiny jsem zredukovala na hustý sirup.
 

Na upečený a vychladlý korpus jsem dala dílky pomerančů, potřela smetanovou směsí a pokapala pomerančovou radukcí. Jako třešnička na dortu jsou čokoládové hoblinky na povrchu.

 

Romana

Žádné komentáře:

Okomentovat