úterý 21. února 2017

Vláčný mrkvový dort s tvarohovou náplní

Recept na tento dort jsem získala již před lety v jednom časopise a od té doby je stálicí v naší kuchyni. Já jsem pusa mlsná a bez něčeho sladkého si neumím představit svou kávičku. Vlastně bych měla napsat meltičku, protože kávu piji opravdu jen výjimečně.


Pokud rádi mlsáte jako já, podělím se o recept.
160 g polohrubé mouky
lžička jedlé sody
5 vajec, žloutky a bílky zvlášť
30 g másla
220 g cukru
100 g jemně strouhané mrkve
lžička skořice
4 mleté hřebíčky
3 mleté kuličky nového koření
2 lžíce rumu
60 g nastrouhaných ořechů
tuk a mouka na vymazání formy
Na krém:
150 g moučkového cukru
150 g másla
1 žloutek
80 g tvarohu 

Prosátou mouku smíchejte se sodou, formu o průměru 24 cm vytřete tukem a vysypte moukou. Žloutky šlehejte se změklým máslem a většinou cukru do pěny. Z bílků a špetky soli vyšlehejte sníh, přisypte zbylý cukr. Do žloutků přidejte mrkev, koření, rum a ořechy a postupně přidávejte mouku a sníh z bílků. Těsto vlijte do formy a pečte v předehřáté troubě cca 50 minut při 175 °C. Mezitím si utřete máslo s cukrem a žloutkem, přidejte tvaroh a dobře vymíchejte, aby máslo neudělalo hrudky. Krém natřete na povrch vychladlého dortu a nechte uležet v chladu alespoň dvě hodiny.

Já jsem opět udělala úpravy. Povrch dortu jsem jemně poprášila kakaem a oproti původnímu receptu ubírám cukr, protože nemám ráda přeslazené dorty. Ještě mě napadá potřít krémem i boky dortu a ozdobit je mandlovými lupínky, ale to zase příště.
 

A na závěr jedna malá moudrost:
"Dobré jídlo a pití učí člověka velikému umění- umění mlsat čas...Ten, kdo se naučí mlsat svůj čas, se na tomto světě nemůže nudit. Kdo se nudí, neumí zpozorovat báječné příležitosti, kterými je obklopený, je jako ten, kdo by hynul žízní u tryskajícího křišťálového pramene..."

Romana

2 komentáře:

  1. Dobra mňamka! Aj ja vždy na druhý raz upečiem s malými zmenami a tak recept vylepšujem na svoj obraz :-)
    Múdrosť je múdrosť, treba sa jej držať a ja že prečo si viem ten svoj čas tak mlsať a to zaháňam nudu!

    OdpovědětVymazat
  2. Přesně tak, žít se musí pořádně a bez nudy! Krásné dny! Romana

    OdpovědětVymazat