sobota 6. května 2017

Jak jsem si rozmazlila rodinu

Ještě než jsme se přestěhovali do Žatce, bydleli jsme v malé vesnici blízko Doupovských hor. Bez auta jsme takřka nemohli existovat. Cokoliv od pečiva po hřebíky bylo potřeba přivézt, protože "obchod" v naší vsi byl naprosto nelogicky zásobován čerstvým zbožím v pátek těsně před zavírací dobou. A pokud jsem zavítala do obchodu pro pečivo, musela jsem si ho nejdříve objednat, aby na mě vůbec zbylo. Tenkrát jsem se naučila- možná z donucení- péct domácí pečivo počínaje houskami, rohlíky, loupáky a konče čerstvým chlebem. Troufám si říci, že dnes jsem v kuchyni celkem zdatná, vzhledem k nabraným kilům mého muže, ale tehdy jsem se teprve učila správně držet vařečku. Nicméně dnes, když máme obchody za rohem, stejně i nadále peču pečivo, protože jsem si rodinu zkrátka rozmazlila natolik, že kupované housky nechtějí. Naštěstí s nimi není žádná práce, těsto zadělá Artík (náš robot) a já po vykynutí umotám housky a šup s nimi do trouby. A tu je receptík, pokud se vám zachce také rozmazlovat.
 

600 g hladké mouky
350 ml vlažného mléka
60 ml oleje
18 g droždí
20 g cukru
1 1/2 lžičky soli
2 vejce
sezam na posypání

Jedno vejce odložíme stranou na potření housek a ze zbylých surovin zaděláme těsto. Já se přiznám, že jsem líná rozepisovat se na téma kynuté těsto, ale pokud by někdo tápal, přesný popis samozřejmě dodám. Po cca 90 minutách těsto prohněteme a rozdělíme na 12 -15 stejných kousků, které rozválíme na váleček. Uprostřed válečku uděláme uzel (konce musí zůstat volné) a poté zbylé konce ovineme kolem oka do středu, ve kterém oba konce spojíme- snad je to pochopitelné z mého popisu. Potřeme rozšlehaným vejcem a posypeme sezamem. Necháme chvilku vykynout na plechu a pak šup s nimi do trouby- 200°C a tak 15-20 minut 
 


Romana

3 komentáře:

  1. Houstičky jsou dokonalé, hned bych ochutnala.
    Já peču občas, když mám chuť a čas. Zrovna dneska jsem pekla ciabattu. Domácí pečivo je jiné a chutnější a hlavně vím co tam dávám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, to je svatá pravda s kupovanými se srovnat nedají. Na ciabattu se také chystám a k tomu nějaký dobrý salát...že bych šla rovnou zadělat?

      Vymazat
  2. Jitu díky za recept vyzkouším.Já zase peču chleba.Málo kdy koupíme.Alibabka

    OdpovědětVymazat